środa, 23 października 2013

Giorgio Armani – synonim luksusu i wielkich ambicji.

Giorgio Armani urodził się 11 lipca 1934 roku we włoskiej Piacenzy. Karierę zaczynał już w latach 60-tych projektując dla domu mody Nino Cerutti męską linię ubrań tej marki. Dopiero w 1975 roku wraz ze swoim partnerem Sergio Galeottim (zmarł w 1985 roku na AIDS) założył imperium mody i designu firmę Giorgio Armani.
Giorgio Armani i Sergio Galeotti - lata 70-te
Giorgio Armani i Sergio Galeotti - lata 70-te
Zdjęcie pochodzi z andrejkoymasky.com
Od tamtej pory o jego luksusowej marce słyszał cały świat. Obecnie pracuje dla niego ok. 5000 tysięcy osób w 46 fabrykach usytuowanych w 13 krajach. Obecnie działalność firmy ogniskuje się nie tylko w branży odzieżowej, ale także wokół sprzedaży i dystrybucji dodatków, biżuterii, okularów, perfum, kosmetyków, zegarków, a nawet akcesoriów wystroju wnętrz. Wielu konsumentów ma świadomość jak prestiżowe oraz ekskluzywne są produkty Grupy Armani. 

Projektant Giorgio Armani współcześnie
Projektant Giorgio Armani współcześnie
Zdjęcie pochodzi z zimbio.com
Wszystko, jak zwykle, zaczyna się od pasji. Początkowe plany dotyczące jego przyszłości skupiały się wokół medycyny. Miał zostać lekarzem, co jednak okazało się dla Niego mało pociągające. Krok w stronę fotografii zbliżył go nieco do branży modowej, jednak życiowa kariera rozpoczęła się dopiero w latach 60-tych, kiedy spróbował swoich sił w samodzielnym projektowaniu ubrań. Okazało się to być strzałem w dziesiątkę, a potwierdzeniem jego talentu i pozycji były lata 80`. To właśnie wtedy o Armanim usłyszały nie tylko najbardziej liczące się wówczas osobistości, ale także zwykli zjadacze chleba. Stałą się to za sprawą słynnego garnituru uszytego dla Richarda Gere. Dalej jego sukcesy zaczęły postępować już lawinowo, czego efektem jest dziś majątek szacowany na siedem miliardów dolarów. 

Zdjęcie reklamowe kolekcji 2013 marki Emporio Armani
Zdjęcie reklamowe kolekcji 2013 marki Emporio Armani
Zdjęcie pochodzi z emporioarmani.com
Armani, to obecnie synonim luksusu, a ubrania opatrzone metką Armaniego, osiągają czasem niebotyczne sumy. Dla klientów mniej zamożnych uruchomiono tańszą linie produktów, np. Emporio Armani, Armani Jeans czy Armani Casa czyli meble i produkty wyposażenia wnętrz.

Zdjęcie reklamowe kolekcji 2013 marki Armani Jeans
Zdjęcie reklamowe kolekcji 2013 marki Armani Jeans
Zdjęcie pochodzi z armanijeans.com
Zdjęcie reklamowe kolekcji 2013 marki Armani Casa
Zdjęcie reklamowe kolekcji 2013 marki Armani Casa
Zdjęcie pochodzi z armanicasa.com
Kreowany przez niego styl uważany jest za niezwykle ekskluzywny, elegancki oraz funkcjonalny. On sam wzbrania się przed wulgarnością ubioru, którą zdarzało mu się krytykować. Mimo swego wieku nie przestał inwestować, co w 2010 roku mieliśmy okazję obserwować, gdy otwierał własny hotel w Dubaju - Armani Hotel Dubai.

Wejście do hotelu ARMANI DUBAI
Wejście do hotelu ARMANI DUBAI
Zdjęcie pochodzi z aajproperty.com
Giorgio Armani jednak niedawno oznajmił, że bliski jest decyzji odejścia na emeryturę, a zarząd nad domem mody odda w ręce następców. Czy dzieło wielkiego wizjonera i mistrza designu będzie kontynuowane.
Szczegóły tych finansowych posunięć owiane są ścisłą tajemnicą.

1 komentarz: