niedziela, 4 sierpnia 2013

Dolce & Gabbana. Miłość i pasja. cz.II.

Ich wspólna droga ku pasji rozpoczęła się w 1980 roku, ale to 5 lat później, w sierpniu 1985 roku otworzyli światowy dom mody Dolce & Gabbana – markę, którą dzisiaj zna prawie każdy.

Losy powstania ich pierwszej firmy, w 1982 roku związane są z pewną anegdotą. Podobno to księgowy wymusił na nich rejestrację działalności, mając dość papierkowej roboty. – Nie moglibyście, do cholery, wystawiać jednej faktury na Dolce & Gabbana?! – powiedział. Nie musieli czekać długo, aby do tego dojrzeć. 

Centrala domu mody Dolce & Gabbana w Mediolanie
Centrala domu mody Dolce & Gabbana w Mediolanie.
Zdjęcie pochodzi z architecture-buildings.com
Budynek zajmuje 5m2 powierzchni i jest zaprojektowany przez Studio Piuarch
Budynek zajmuje 5000m2 powierzchni i jest zaprojektowany przez Studio Piuarch.Zdjęcie pochodzi z architecture-buildings.com
 Kolejny krok zrobili w 1985 roku. Domenico Dolce miał wówczas 27 lat, a Stefano Gabbana tylko 23 lata. Inteligentni Włosi szybko przeobrazili swój biznes w światowej sławy przedsiębiorstwo przynosząca zyski w miliardach. Domenico i Stefano zaczynali od projektowania tylko odzieży żeńskiej zwracając uwagę na gustowne szpilki, zmysłowe gorsety i powalające na kolana koronki. 

Na odzież męską zdecydowali się w 1990 roku. Dlaczego dopiero po 5 latach? Tego nie wiadomo, ale ich pierwsza kolekcja męska sprzed 23 lat, to typowy styl macho o charakterystycznym, południowym rodowodzie. W 1994 roku projektanci rozwinęli interes tworząc nieco tańszą i bardziej sportową markę – D&G. 
Zdjęcie reklamowe pierwszej kolekcji męskiej D&G 1990 roku.
Zdjęcie reklamowe pierwszej kolekcji męskiej D&G 1990 roku.
Zdjęcie pochodzi z flicr.com, Victor Soto
Wrota do globalnej ekspansji otworzyła im Madonna, która najpierw w ich gorsecie pozowała na okładce Vanity Fair, a kilka lat później zamówiła u nich całą kolekcję ubiorów na swoją światową trasę koncertową. Z początkiem lat 90., z salonami w Nowym Jorku i Tokio, Dolce & Gabbana byli już jedną z modowych ikon. 

Madonna to pierwsza gwiazda reklamująca markę Dolce  & Gabbana
Madonna to pierwsza gwiazda reklamująca markę Dolce & Gabbana.
Zdjęcie pochodzi z allaboutmadonna.com
Dziś Dolce & Gabbana to imperium mody – ich stroje noszą piłkarze AC Milan, Chelsea Londyn, reprezentacji Włoch, a w 2010 roku oficjalnym ambasadorem marki został Lionel Messi, piłkarz FC Barcelony.

O Domenico i Stefano można powiedzieć, że to „dwóch takich, co ubierają gwiazdy”, ale w żartobliwym określeniu jest sama prawda. Dolce & Gabbana współcześnie stali się marką sportowych gwiazd, celebrytów kina i show-biznesu, jak Johny Depp, Scarlett Johansson, Cindy Crawford, czy Monica Bellucci. Ubrania gwiazd nosi również słynna para Victoria i David Beckham.

Victoria i David Backam także noaszą ubrania D&G
Victoria i David Backam także noaszą ubrania D&G.
Zdjęcie pochodzi z photosbeckham.com
Obroty Dolce & Gabbana zbliżyły się w zeszłym roku do 1,5 mld euro, rosnąc o kilkanaście procent. Osobiste majątki 54-letniego Domenica i o cztery lata młodszego Stefana (mają po ok. 40 proc. akcji holdingu) wyceniane są na 2,2 mld $. Logo D&G poza ubraniami jest też na kosmetykach, okularach, torebkach, zegarkach, biżuterii, słuchawkach i telefonach komórkowych zaprojektowanych we współpracy z Motorolą, a nawet na samochodach (designerska seria Citroenów C3).

ogo marki D&G możemy znaleźć na wielu produktach. Także na Citroenie C3 z 2006 roku.
Logo marki D&G możemy znaleźć na wielu produktach. Także na Citroenie C3 z 2006 roku.
Zdjęcie pochodzi z carspyshots.net
Obecnie ich historia wiąże się z wątkiem prywatnym. Para rozstała się w 2005 roku, ale dla dobra firma postanowiła utrzymać dobre relacje. Jak sami przyznawali nie było łatwo, ale udało się – co więcej, mieszkają nawet w sąsiednich apartamentach. Obydwaj mieli też problemy z prawem - zostali skazani przez włoski sąd na rok i 8 miesięcy więzienia. Legendarny duet ze świata mody oszukiwał państwo na podatkach na kwotę 200 milionów euro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz